۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۱۴۸
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

برجام؛ قصه پرغصه و کلاه گشاد غرب| مسؤولان زیر بار مذاکره ننگین نروند

خطیب نماز جمعه تهران از برجام به عنوان قصه پرغصه و کلاه گشاد غرب نام برد و از مسؤولان خواست که اگر نتوانستند تضمین های لازم را از کشورهای اروپایی بگیرند، زیر بار مذاکره ای که ننگ در آن است نروند.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه ماه رمضان بر دوری از نفس اماره در این ماه مبارک تأکید کرد و گفت: شر آمریکای خبیث و رژیم صهیونیستی به اندازه نفس اماره نیست، بنابراین باید در ماه رمضان تقوا را اصل قرار دهیم، به خدا نزدیک شویم و از شیطان و شیطت های درونی فاصله بگیریم.

وی در ادامه انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را مهم ترین فاجعه قرن خواند و گفت: اصل اشغال سرزمین مسلمانان و اصل تولد یک مولود نامشروع حرام زاده به نام اسرائیل در این منطقه جزو مصیبت های جهان اسلام بوده، هست و همچنان ادامه دارد و هر روز خدای متعال برای رسوایی این رژیم نامشروع و اربابانش، بهانه پیش می آورد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه قدس شریف براساس مصوبات بین المللی پایتخت فلسطینی ها است، اما اینها بر خلاف قوانین بین المللی، آن را پایتخت رژیم صهیونیستی خوانده اند، افزود: این امر در کنگره آمریکا تصویب شده و روسای جمهوری قبلی تا حدی خود را مکلف می دیدند ظاهرسازی کنند اما این خبیث جدید که آمده و خود را به دیوانگی زده و هر کاری را بر خلاف عقل، دین، حیا و شرم انجام می دهد و به معنای واقعی کلمه یک فرد هیچی ندار است، این جرأت و جسارت را کرد.

زوال رژیم صهیونیستی نزدیک شده است

آیت الله صدیقی خروش یکپارچه مردم بی دفاع فلسطین علیه اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس اشغالی و قتل عام آنان را ننگی در پرونده سیاه رژیم ناپاک و رییس جمهور ناپاک آمریکا و سند مهمی دانست که نشان می دهد اینها پایند به هیچ اصلی نیستند که البته در کشورهای مختلف ملت ها و دولت ها عکس العمل نشان دادند و این جنایت بی سابقه را محکوم کردند.

وی با ابراز تأسف از سران برخی کشورهای عربی که باید به ناموس خود که فلسطین است، تعصب داشته باشند، گفت: خانه های فلسطینی ها ویران شده و کودکان و زنانشان را کشته اند اما سلطه آمریکایی ها در حدی است که سران عرب گرفتار خفگی شده اند  و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اینها غلامان زرخرید هستند و بدون اذن آمریکا نفس نمی کشند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مجامع بین المللی و کنفرانس اسلامی نشان دادند که نه قانون اینها را به مسیر دفاع از مظلوم وادار می کند و نه وجدان دارند و اخلاق هم در عرف دیپلماسی بین المللی جایگاهی ندارد، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب امام زمان‌(عج) به مقاومت لبنان وعده پیروزی دادند و بعد محقق شد، فرمودند که بیست و پنج سال طول نمی کشد این رژیم نابود می شود که با این حرکت، این زوال نزدیک شده است.

برجام قصه پرغصه و کلاه گشاد غرب

وی در ادامه با اشاره به برجام آن را قصه پر غصه خواند و گفت: از ابتدا غرب کلاه گشادی را آماده کرده بود اما عده ای مرتب می گفتند چرا روی مسأله هسته ای این همه پافشاری می کنید و اجازه نمی دهید مذاکره کنیم و حضرت آقا از همان زمان فرمودند که اینها قابل اعتماد نیستند.

آیت الله صدیقی افزود: مسؤولان فکر می کردند با این مذاکره تحریم ها برطرف و اقتصاد سامان می یابد و اساسا هم برای رفع تحریم مذاکره صورت گرفت، اما متأسفانه آنها از ما باج گرفتند و یک طرفه از پیشرفت هسته ای خود عقب نشینی کردیم که تحریم های ظالمانه را از ما بردارند اما هیچ تضمینی نگرفتیم و رییس جمهور دیوانه آمریکا با یک لگد همه داشته ها را رشته کرد.

وی نقض برجام را برای مسؤولان و مذاکره کنندگان عبرت خواند و گفت: ما در مرحله بعدی باید براساس سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی که با رهبری و ولی فقیه است و مشروعیت نظام هم با ولی فقیه است، عمل کنیم و بدون اذن و اجازه رهبر به سراغ کسانی نرویم که آنها هم مانند آمریکا هستند و هشت سال در دوران دفاع مقدس بر سر ما آتش ریختند.

مسؤولان بدون اخذ تضمین های لازم وارد مذاکره با غرب نشوند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه غربی ها با ما دشمنی دارند و ما هرگز نباید به آنها اعتماد کنیم و بدون اخذ تضمین های لازم وارد مذاکره شویم چراکه مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، تأکید کرد: خواست همه مردم این است که مسؤولان در مذاکره با اروپایی ها که اعتمادی به آنها نیست راه قبلی را طی نکنند و تضمین های عملی بگیرند.

وی اظهار داشت: مردم ما که همواره سختی ها را تحمل کرده اند و با توکل و توسل امتحان خود را به خوبی پس داده اند، از مسؤولان می خواهند که عزت ملی و شرف مملکت را در نظر بگیرند و اگر نتوانستند تضمین های لازم را از کشورهای اروپایی بگیرند، وارد مذاکره نشوند و زیر بار مذاکره ای که ننگ در آن است نروند.

آیت الله صدیقی همچنین با اشاره به لوایح اقتصادی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود،‌ بر بینش، بصیرت، توکل و مردمی بودن در تصویب این لوایح تأکید کرد و افزود: دشمن می خواهد بر مجاری اقتصادی کشور مسلط شود؛ ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم که در تصویب لوایح بر مسیری غیر از عزت ملت قدم برندارند./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات